Tips på vanliga och ovanliga giveaways

Pennan är troligtvis en av de giveaways som både delas ut och används mest flitigt. Dom flesta kan säkert räkna till ett par reklampennor hemma i pennskrinet och kanske är någon av dom till och med favoriten. Att satsa på en sådan populär och vanlig produkt som giveaway är såklart smart men det kan också vara roligt att prova på något annorlunda. Här följer några tips på både vanliga och ovanliga produkter att dela ut på mässor, events och vid andra tillfällen.

Vanliga och populära giveaways

Listan på vanliga giveaways kan såklart göras nästan oändligt långt, det är alltifrån den ovan nämnda pennan till paraplyer och tygkassar – sådant som nästan alla företag har till hands för att dela ut. Och visst är det som sagt bra att hålla sig till sådant man vet är vanligt och populärt, eftersom det faktiskt fungerar. Nedan följer några av dom allra vanligaste, men också mest populära produkterna bland mottagarna:

  • Pennor
  • Tygkassar
  • Reflexer
  • Nyckelband
  • Kepsar / mössor
  • Iskrapor
  • Tändare

Mer ovanliga produkter

Egentligen kan man skapa giveaways av vilken produkt som helst, genom att köpa in ett masslager och trycka den egna företagsloggan på, för att sedan dela ut i olika sammanhang. Det är bara fantasin som sätter gränserna men efter att ha rannsakat nätet och dom produkter som säljs har det ändå visat sig att det finns en del lite mer annorlunda, ovanliga och faktiskt oväntade produkter att tillgå, utan att själv behöva komma på något.

Några av dom mer ovanliga produkterna som finns på marknaden:

  • Disktraskor
  • Öronproppar
  • Hopprep

Samtliga av dessa är förvisso sådant som dom flesta kan ha användning av någon gång, även om dom inte är lika självklara som dom produkter som nämndes tidigare.

Innan du beställer

Att beställa hem ett par olika giveaways till företaget är ett roligt projekt. Det är dock klokt att fundera lite, även om det finns produkter som alltid går hem. Det bästa knepet är att välja sådant som man tror att ens målgrupp är intresserade av. Syftet med en giveaway är trots allt att få lite gratisreklam, och då måste sakerna såklart komma till användning också. Så – börja med sådant du vet går hem och testa att smyga in mer ovanliga saker eftersom, så kommer du ändå att vara på den säkra sidan.